Köpvillkor

Priser

Priserna som visas vid respektive produkt är priset inklusive svensk moms. Fraktkostnad tillkommer vid vissa tillfällen och visas i sin helhet i kassan. Paketpris och mängdrabatt offereras på begäran. Vi reserverar oss för skriv- och feltryck.

Leveranstid

Varor skickas normalt från oss samma dag eller dagen efter som ordern läggs (med undantag för helger). Normal leveranstid är 1-4 dagar. Om någon produkt mot förmodan inte skulle finnas på lager meddelas detta och beräknad leveranstid kan då ändras.

Leveranssätt

Paketet levereras till ditt utlämningsställe eller via hemleverans. Val av leveranssätt görs i kassan. Kostnader för frakt och eventuellt postförskott tillkommer om inget annat visas i kassan.

Kortbetalning

Kortbetalning sker i samarbete med Klarna som tillhandahåller säkra kortbetalningar på nätet. Vår betalpartner garanterar att dina kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystem, och kortuppgifterna blir aldrig synliga för oss. Vid inmatning av kortuppgifter så upprättas en säker kryperad anslutning som säkerställer att ingen obehörig kommer åt dina kortuppgifter. Vid kortköp reserveras endast köpesumman på ditt kort, pengarna dras först från kontot när vi har kontrollerat att dina varor finns på lager och är redo att skickas.

Faktura

Genom vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura, eventuell fakturaavgift tillkommer enligt avtal med Klarna. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Detaljer för kostnader finns i avtalet du godkänner vid köp genom Klarna.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

-Du har fyllt 18 år
-Du har inga betalningsanmärkningar
-Du har möjlighet att signera din beställning med BankID eller mobilt BankID

För personlig service kan du ringa till Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10 eller skicka ett meddelande här: https://app.klarna.com/login

Kundtjänsten har följande öppettider:
Vardagar 08:00 - 22:00
Helger 10:00 - 17:00

Chatt har öppet dygnet runt

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Klarna kan du delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att slutbetala.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:
-Du har fyllt 18 år
-Du har inga betalningsanmärkningar
-Du har möjlighet att signera din beställning med BankID eller mobilt BankID

För personlig service kan du ringa till Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10 eller skicka ett meddelande här: https://app.klarna.com/login

Kundtjänsten har följande öppettider:
Vardagar 08:00 - 22:00
Helger 10:00 - 17:00

Chatt har öppet dygnet runt

Företagsköp

Vi erbjuder företagsköp, för offertbegäran och information vänligen maila till offert@euronics.se.

Utnyttjande av garanti

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Ditt inköpskvitto gäller som garanti.

Garanti täcker funktionsfel. Däremot tillkommer undersökningsavgift för undersökta varor som uppvisar handhavandefel eller som har ställts in felaktigt/blivit skadad av användaren. En undersökningsavgift tillkommer även i de fall då serviceverkstaden inte hittar något fel på inlämnad vara.

Fraktskada/Reklamationer

Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chauffören. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till oss inom 3 dagar till support@euronics.se, vänligen bifoga bilder på emballage, skadan på produkten samt en bild på fraktsedeln.

Returer

Om du av någon anledning skulle ångra ditt köp av en eller annan anledning, så har du en ångertid på 14 dagar från leverans räknat (gäller endast köp online). Observera att en retur måste ske i originalförpackning tillsammans med samtliga tillbehör och bruksanvisningar i nyskick. Om varan du returnerar inte är i nyskick så har vi rätt att göra skäligt avdrag.

Undantag gäller för öppnade förpackningar av hygienartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar och in-ear bluetooth headset). Dessa kommer ej att godkännas för retur.


Du skickar tillbaka produkten med samma leveranssätt som levererade paketet tillsammans med originalkvittot på köpet samt information om hur du vill ha pengarna återbetalda. Du får dock själv stå för kostnaden för returfrakt.

Sekretess

När du handlar hos oss godkänner du samtidigt att vi lagrar och använder din information för att fullgöra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Det kan handla om att leverera de varor du beställt eller utföra kreditkontroll. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig.